BLOC 5. La societat digital i les seues implicacions educatives. ProblemĂ tiques i possibilitats dels contextos virtuals per a l'aprenentatge.
BLOC 5. La societat digital i les seues implicacions educatives. ProblemĂ tiques i possibilitats dels contextos virtuals per a l'aprenentatge.
En aquest bloc ens centrarem en l'evolució de la tecnologia en l'educació, com ha canviat des de l'època anterior fins a l'actual. Com bé indica l'article “La (gran) mentira de los nativos digitales”, es pot diferenciar dos grups de persones: els nadius digitals, aquells que han nascut des de 1990 d'ara en avant; i els immigrants digitals, que són els que van nà ixer abans d'aquest any.
Es coneixen als nadius digitals a aquells que han crescut amb les noves tecnologies i que, generalment, tots ells saben usar-les perfectament. Això es pot observar a les aules actuals, ja que els xiquets i xiquetes prefereixen tindre un suport visual a un llibre de text. Per això, a les escoles de hui dia sĂłn molt diferents de les d'abans: els immigrants digitals estudiaven amb l'ajuda de pissarres i llibres de text; en canvi, actualment, els alumnes estudien amb PowerPoint, vĂdeos, ajuda d'Internet i imatges.
Això no vol dir que els nadius digitals sà pien més de tecnologia que els immigrants digitals, ja que hui dia el món es mou concorde a les noves tecnologies i aquelles persones nascudes abans de 1990 tenen molts recursos per a aprendre a utilitzar-les correctament.
D'altra banda, el vĂdeo tracta temes de malalties mentals relacionades amb els personatges dels videojocs. AixĂ, la gent aprendrĂ a normalitzar aquestes malalties, ja que apareixen en els seus videojocs favorits, i podran identificar-les en la vida quotidiana.
En conclusiĂł, les noves tecnologies sĂłn una eina que mou el mĂłn hui dia. SĂłn de gran utilitat i necessĂ ries per a viure actualment, ja que la majoria de treballs, escoles i altres Ă mbits utilitzen les TIC en el seu dia a dia.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada